Recenze: KIA NIRO hybridní automobil25 min čtení

Závěrem

Ke konci se již nechci moc rozepisovat. Myslím, že tato recenze má víc než jen pohled nějakého autosalónu. Má pohled reálného člověka s jeho reálnými pocity. Ty se samozřejmě mohou od těch vašich, či ostatních lišit.

Obecně vzato se jedná o velmi povedený automobil. Zejména velký prostor a komfort pro všechny cestující, dobrou spotřebu benzínu díky kombinaci s elektromotorem a stejně tak dobrý výkon. Asistenti jízdy jsou velmi dobrými pomocníky, ale dokáží zde i dost pozlobit. Multimediální systém s navigací je taktéž dobře propracovaný a připojování telefonu je okamžité a zcela automatické. Stačí sednout do vozu a ihned pustit z displeje muziku z telefonu. Volant je pohodlný, jízda plynulá a velmi příjemná. Ve sportovním režimu je auto malý drak, který vám dám hromadu zábavy a radostný pocit z jízdy.

Pokud baterie vydrží alespoň 15 let v nějakém funkčním stavu, tak se bude jednat o podařený automobil. Doufejme, že nebude mít moc závad, a že najezdí tisíce až statisíce kilometrů. Za mě je to jednička mezi hybridy. Jsou zde znaky japonské Kie, jako levné a nedokončené plasty, kmitající zadní clona a drobné nedokonalosti. Ty ale vyvažují jízdní vlastnosti i komfort jízdy.

Úplným závěrem bych chtěl poděkovat firmě Kia Motors za pěknou výhru v soutěži a za možnost si toto auto vyzkoušet. Znovu připomínám, že článek není placený a je sepsaný z mé vlastní vůle podělit se o tyto zážitky.

Technické specifikace vozidla


Moje klady:

  • Pěkný a moderní vzhled
  • Dobře fungující parkovací senzory
  • Perfektní úhel couvací kamery
  • Hromada místa jak vepředu, tak vzadu na nohy
  • Pohodlné sedačky
  • Vyhřívání sedaček
  • Vyhřívání volantu
  • Automatická převodovka a plynulost řazení
  • Perfektní rekuperace a brzdění
  • Dobrá navigace, souřadnice ve více jednotkách, perfektní hledání adres i s čísly domů
  • Dobrá klimatizace, silná, tichá, dobře fungující
  • Velký počet docela dobře fungujících asistentů řízení
  • Adaptivní tempomat
  • Dobré automatické zapínaní a vypínaní světel (reakce na tmu a světlo)

Moje zápory:

  • Zadní světla jsou jen bludičky
  • Okamžité zašpinění couvací kamery
  • Rozdílný tah elektromotoru a spalovacího motoru
  • Brzdy občas reagují prudce a občas skoro vůbec při stejném sešlápnutí pedálu
  • Houpající se brzdový pedál
  • Volant nastavitelný jen výškově
  • Špatné možnosti regulace podsvětlení displejů a reakce na tmu ve voze nebo světlo
  • Zmatené hlasové pokyny navigace
  • Nemožnost manuálního pohybu na mapě, přiblížení, oddálení
  • Nonstop ledový vzduch na nohy (i když se vypne foukání na nohy)
  • Návod k obsluze je katastrofa. Na každou větu, která vám pomůže, existují následně dvě stránky varování. Mimo to tam stejně nenajdete to co hledáte.
  • Přehnané reakce adaptivního tempomatu
  • Středové osvětlení interiéru se po chvíli svícení velmi zahřeje a jelikož se mačká plast s žárovkou pro vypnutí, člověk se lehce popálí. Ruka na tom plastu již po chvíli nejde udržet déle jak půl vteřiny

IMG 20190905 162505
Aperture: 2
Camera: Redmi 4X
Iso: 458
« z 65 »

Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 79 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Readers Comments (2)

  1. Zadní světla jsou jen bludičky – blbost, možná tak zpátečka, jinak jsou vidět hodně
    Rozdílný tah elektromotoru a spalovacího motoru – neeviduji, možná jiný firmware ECU
    Brzdy občas reagují prudce a občas skoro vůbec při stejném sešlápnutí pedálu – brzdění pedálem vždy zapojuje hydraulickou i rekuperační brzdu, je to jen o zvyku naučit se brzdit. Čistě elektricky lze brzdit nastavením tempomatu na nižší rychlost.
    Volant nastavitelný jen výškově – a také dopředu dozadu…
    Špatné možnosti regulace podsvětlení displejů a reakce na tmu ve voze nebo světlo – občas špatně vyhodnotí, ale čitelnost dobrá za všech okolností
    Nemožnost manuálního pohybu na mapě, přiblížení, oddálení – samozřejmě že lze, pravým kolečkem se zoomuje, tažením prstu lze lítat po mapě
    Nonstop ledový vzduch na nohy (i když se vypne foukání na nohy) – v životě jsem se s tím nesetkal, ať už bylo venku jakkoliv
    Návod k obsluze je katastrofa. Na každou větu, která vám pomůže, existují následně dvě stránky varování. Mimo to tam stejně nenajdete to co hledáte. – návody nečtu, na autě není v zásadě nic, co by se nedalo pochopit pouhým pohledem
    Přehnané reakce adaptivního tempomatu – jojo, občas zbytečně reaguje na silniční vši (cyklisty), občas zase nebrzdí vůbec, když už kolona stojí atd, člověk si to musí hlídat jako každého poloautomatického asistenta…
    Středové osvětlení interiéru se po chvíli svícení velmi zahřeje a jelikož se mačká plast s žárovkou pro vypnutí, člověk se lehce popálí. Ruka na tom plastu již po chvíli nejde udržet déle jak půl vteřiny – mohli tam dát LEDky no…

    Toť mé 2 centy k záporům

    Odpovědět
  2. Po přečtení to vypadá, že auto je spíš nedotažená katastrofa. Třeba ty brzdy-někdy brzdí, někdy ne….

    Odpovědět

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings