Recenze: KIA NIRO hybridní automobil25 min čtení

Diskuze ohledně elektromobility, ekologie a udržitelnosti se vedou stále vášnivěji a já jsem dostal možnost na 14 dní otestovat jeden pěkný hybrid od firmy KIA MOTORS. Hned na začátek bych rád uvedl, že se v žádném případě nejedná o placený reklamní článek, auto jsem vyhrál v soutěži a když už mám tu krásnou příležitost v něm jezdit, musím se o ni podělit.

Je dost věcí, které jsou kladné, ale je jich také dost záporných. Pro porovnání uvádím, že jsem doteď jezdil výhradně v autech s manuálním řazením, přesto s vyšší výbavou. Je zde pár lepších vychytávek, ke kterým se dostanu později, mezi jednu z hlavních patří automatická převodovka.

Na závěr úvodu doplním, že nejsem znalý v hodnocení aut dle časopisů, proto tato recenze vychází ze srdce milovníka řízení a aut obecně.

Hybridní automobil

Jedná se o vozidlo, které má dva motory. Jeden spalovací na benzín a druhý elektromotor pracující na baterie. V tomto modelu se nedají baterie nabíjet externě (ve vyšším PHEV ano). Nabíjí se pouze při zapnutém spalovacím motoru nebo rekuperací při brzdění. Oba tyto motory dokáží jet nezávisle na sobě, nebo naopak pro plný výkon oba najednou. Jsou zapojeny dvěma spojkami na jednu převodovku. Díky tomu může vozidlo jet na elektromotor i třeba 90 km/h. Nejde zde ale přepnout na čistě elektrický režim, vše řídí elektronika.

Vzhled

Jak jsem již uvedl, nejsem odborník a navíc vzhled pro mě není tak podstatný, jako pohodlí a zážitek z jízdy. Přesto Niro jakožto velké, prostorné auto s pěknými křivkami a pěkným pohledem svých reflektorů, působí jako dokonalé rodinné auto. Právě docela obyčejným vzhledem běžného auta se chtěla Kia odlišit od hybridů značky Toyota, která šla úplně opačným směrem. Toyota se snaží hybridy dělat zcela jedinečného vzhledu, aby hned bylo patrné s čím máme tu čest. Kia naopak zvolila běžný vzhled s jen několika menšími nápisy, které nám říkají že se jedná o pokrok kupředu jménem hybrid. Musím říct, že je to perfektní tah, protože auto působí opravdu jako kterékoliv běžně jezdící auto. Při jízdě na elektřinu však tichost budí zvědavost v lidech okolo a díky tomu teprve zjišťují, že se nejedná o běžný vůz.

V předním nárazníku se ukrývá radar pro adaptivní tempomat, který popíšu později. Přirozeně také dva hlavní světlomety s LED linkou pro denní svícení a ve spodní části nárazníku mlhovky. Přední maska je skoro celá uzavřená jen s malými otvory. U předních kol pak nalezneme aerodynamické průduchy pro zmírnění odporu vzduchu. Stejně tak celý spodek auta by měl být zakrytován pro lepší proudění vzduchu pod autem. Přesto, jak půjde vidět na dalších fotografiích, průjezd kaluží znamená znečištění motoru.

Boční části nejsou podle mě nijak zajímavé, proto skočíme na zadní část. Zde opět krásné linie, parkovací senzory v různých výškách a obecně docela běžný vzhled. Za důležitou informaci pak stojí, že zadní osvětlení není za denního světla prakticky vůbec vidět, takže je úplně jedno zda svítíte denním svícením (zadek auta nesvítí vůbec) nebo normálním svícením, kdy zadek auta taktéž nesvítí skoro vůbec. Pro mě jasné negativum, protože zezadu při protislunci nejdou tyto bludičky vidět.

Zajímavě je řešená couvací kamera, která je umístěná v plastu stěrače. Ta sice vidí krásně dozadu, bohužel se ale neuvěřitelně rychle špiní a v dešti její zakulacená čočka funguje jako svod vody, takže není nic vidět. Špinění je velké negativum této couvací kamery. Podobně špatně je na tom rozstřikovač vody zadního skla. Je umístěn skoro úplně vlevo na okraji skla, takže celé sklo umyjete pouze pokud se trefíte s ostřikem do chvíle, kdy stěrač začíná dole a nabere tuto vodu. Jinak to jen stříká do prázdna.

Couvací kamera

Zajímavou věcí jsou plasty kolem podběhů a plasty nárazníků. Ty se po projetí myčkou samy nevyleští jako zbytek auta a zůstávají na nich světlé tečky od kapek vody.

Vnitřek auta se nese v podobném duchu. Interiér je velmi prostorný a vzadu je nečekaně mnoho místa i pro ty nejvyšší osoby, včetně místa na nohy. Překvapilo mne, že zadní část sedačky řidiče je plastová. Možná aby se zamezilo tlačení kolen zadních pasažérů do zad řidiče. Klimatizace pak má výduch i vzadu, což ocení hlavně další cestující.

Celkové posezení v autě je velmi příjemné, sedačky měkké a perfektně tvarované. Vyhřívání sedaček ve třech stupních funguje na výbornou a hřeje skoro v celé sedačcce. Mimo to i volant je zde vyhřívaný a výrobci se povedlo jej dobře navrhnout. Topný kabel je v něm umístěn po obvodu, což po delší době působí, že volant se rozehřeje až moc. Naopak když se včas vypne, tak se umí rozehřát celý i z vnitřní strany, takže je ve výsledku celý krásně teplý. Rozhodně, v kombinaci s výhřevem sedaček je to úžasná věc.

Krátce už jsem se zmínil a zmíním to znovu. Vzadu je neskutečně hodně místa pro nohy. Dlouho jsem neseděl v autě, kde vysoký řidič má sedačku pohodlně nastavenou a vzadu se dá normálně sedět. Velký dík výrobci za ten prostor.

Ohledně kufru bych nechtěl moc hodnotit. Osobně mám Ford combi, a proto se mi zda kufr poměrně malý, každopádně se nejedná o kombík, takže v tomto případě je dostatečný. Bohužel jak již je dnes zvykem náhradní pneu zde nečekejte. Dokonce se mi výška pro pneu zdá moc malá i na malé dojezdové kolo.

Místo náhradního kola je pak kompresor a speciální plyn nebo spíše sprej na opravu pneumatiky. Následně jen oka pro tažení vozidla. Osobně jsem si nevšiml zvedáku.


Pokračujte prosím na další stránku…

Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 89 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Sdílej !

Buďte první kdo napíše komentář

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings