Recenze hry: Diablo Immortal9 min čtení

Dlouhodobě odkládaný tovar z dílny Blizzardu a NetEasu se (po mnoha peripetiích) konečně dostal na tuzemský trh. A jak bylo už předem jasné, způsobil mezi fanouškovskou základnou reakci ne nepodobou výbuchu na hoře Arreat. Zatímco jedna část se těšila stejně, jako démonka Lilith na svého prvního Nephalema, druhá část považuje celý výtvor za nedotažený experiment, který neměl vůbec vzniknout. Pojďme se ale spolu podívat na celou situaci objektivní optikou. Úvodem zmíníme že se budeme bavit o verzi na mobilní zařízení. Existuje i PC verze, která je momentálně více-méně zkušební a je to na ní opravdu znát.

Krátké představení

Diablo Immortal se odehrává zhruba 5 let po událostech druhého dílu. Zatímco mrtvé tělesné schránky Prvotních zel stále ještě leží na místech, kde je zkosili meče sedmičky udatných hrdinů, temné síly už zkonsolidovali své síly kolem nového démona a opět ztrpčují životy obyvatelům světa Svatyně. Úlomky zničeného a zkorumpovaného Worldstonu byly rozmetány do různých koutů světa a díky nim se snaží dostat na svět Skarn, pán zatracení. Naším úkolem je této katastrofě zabránit a srazit démony zpět do pekel kam patří. Čeká nás cesta přes 8 rozhlehlých území plných nepřátel, temných krypt, zajímavých míst, eventů a dungeonů a nebezpečných bossů. Naši pouť nám zpříjemní (či znepříjemní) řada různých postav a mnoho z nich už důvěrně známe. Například se neobejdeme bez starého průvodce dějovými liniemi Deckarda Caina, srazíme se nekromacerem Xulem z druhého dílu a svou hlavou zpět na krku se opět bude chvástat Zoltun Kulle.

Do dějové linie můžeme nastoupit jako jedna z šesti různých postav (možno hrát za oboje pohlaví):

• Barbar
  • Mnich (Monk)
  • Čaroděj
  • Lovec démonů
  • Nekromant
  • Crusader (Křižák, Rytíř)

Všechny postavy mají svůj unikátní dabing a příležitostný specifický dialog s ostatními postavami ve hře. Vzhledem k tomu že jde o prequel třetího dílu, je Immortal i příběhem, jak se vlastně hlavní hrdina ve trojce do Tristramu vůbec dostal.

Pro a proti

Když přikročíme k samotné hře, objevíme zde dva cimrmanovské prvky. Prvek očekávání (nadšení) a prvek zklamání. Nejprve k tedy k prvnímu bodu.

Immortal se nám představí ve známém kabátě vycházejícího z třetího dílu. Mnoho hráčů kritizovalo samotné ovládání. Myslím, že kritika je přehnaná. Analogové ovládání pohybu je kvalitní a 5 akčních tlačítek k používání různých spellů a skillů mají dostatečnou velikost i vhodný počet. Příjemných překvapením je počet různých eventů, velké množství různých raidů a jiných aktivit. Dále je třeba ocenit i smysl pro detail celé hry a prostředí jako takové je dobře zpracované. Děj je vynikající, kvalitní a ze začátku plyne příjemným tempem. I ostatní ovládání hry, jako různé enchanty vybavení, vyzbrojování hrdiny a jiné podobné činnosti nejsou tak složité, jak je nám často předkládáno. Různé schopnosti se odemykají v závislosti na dosažené úrovně postavy. Časem je levelování postavy těžší a delší. Zásadní změnou je i absence many. K sesílání kouzel je vždy potřeba počkat určitý časový interval.

Máme zde ale i prvky zklamání. Jako slabinu považuji, že hra je kompletně a pouze on-line. A jak jsem zjistil, problémem je vypadávání serveru. Nebývá časté, ale když už se stane, tak i několikrát za sebou. V běžném random pohybu po herní mapě to není nijak závažné, ale opravdu otravné je v případě raidu na dungeon, kdy vám hra zamrzne v polovině, v horším případě téměř před koncem a můžete si celý raid, dung nebo rift střihnout znova. Existuje tu sice tlačítko na rychlé opětovné připojení, ale buď nefunguje, případně odezva trvá a mezi tím vám herní boti ukážou, co umí proti bezbrannému offline hráči.

Stěžejní částí je i multiplayer, kdy s partou jiných nadšenců navštěvujete společně dungeony, procházíte rifty či pořádáte nájezdy na velmi rozezlené temné bytosti v honbě za kořistí.

Čím dále postupujeme ve hře zjišťujeme, že stále důležitější opakovaně procházet Elder Riftem k plnění dalších a dalších raidů. S tím se pojí nepříjemný bod číslo tři. Mikrotransakce. Zde už je nám jasné, jak chtějí vývojáři vydělat peníze. Po každém úspěšném splnění dungeonu nám hra do zblbnutí nabízí truhličky se speciálním vybavením. A nestydí si říci o peníze. Nutno podotknout, že hra se po čase stává těžší a těžší a nutkání přikoupit za peníze různá vylepšení je opravdu nutkavá. A tím se hra může velice, až nepříjemně prodražit. Hon za stále lepším placeným vybavením se může rychle zvrtnout. Pocit že bosse, do kterého jste bušili 10 minut a stejně bídně zahynuli, najednou povodíte na pár ran, je silně návykový.

Gemy, cresty a jiné nezbytnosti

Důležité jsou tzv. gemy. Tyto drahé kameny značně zvyšují různé vlastnosti vybavení. Získat je ale znamená vypláznout nějaké peníze za cresty. Cresty jsou modifikace Elder Riftů, kdy při jejich použití zvýšíme, při úspěšném dokončení, šanci na nalezení oněch drahých kamenů. Také je potřeba vzít v potaz velikost skupiny, která s vámi na výpravu jde abyste znásobili šance na nalezení vzácných předmětů. Dále musíte i přemýšlet kam zmiňovaný gem vložit, jak ho vylepšit, do jakého vybavení, aby byl co nejvíce efektivní. Je poměrně časově náročné to vypozorovat.

Shrnutí

Immortal je i přes svá negativa hra, která si zaslouží pozornost. Vyplňuje některá hluchá místa v příběhu, zaručí zábavu na desítky hodin a pokud jste opravdu fanatik, tak skutečně to lze dohrát bez investic. Hru lze hrát po hodinách doma i po minutách na autobusové zastávce. Multiplayer je zábavný, často napínavý a nervy drásající. Myslím, že každý fanoušek série Diablo, by měl mít jako povinnost si hru zahrát a udělat si obrázek sám.

Stojí to za to.

Dějový přehled jednotlivých dílů:

• Diablo I.

První díl série se odehrává v městečku Tristram. Princ Aidan se vrací z války jen proto, aby nalezl svou zemi a město pod stínem strachu a utrpení. Jeho otec, král Leoric, byl zavražděn svými rytíři a přiveden k životu nečistými silami a jeho mladší bratr unesen. Nezbývá mu nic jiného než se vydat pod tristramskou katedrálu, kam vedu poslední stopy. Na jeho cestě ho doprovází mnich Jazreth a tulačka Moreina a starý mentor Deckard Cain. Nakonec se mu podaří porazit nemrtvého krále a odhalit a zničit skutečného původce potíží, prastarého démona Diabla, pána teroru. Tím však celý příběh jen začíná.

• Diablo II. + Lord of Destruction

Druhý díl nás přivádí do tábora Tulaček v Khandurasu, daleko od Tristramu. Diablo, nyní v těle posedlého prince Aidana, putuje celým světem v touze osvobodit své bratry, prvotní zla Mefista, pána nenávisti a Baala, pána destrukce. Do akce se pouští pětice hrdinů – barbar, nekromant, paladin, kouzelnice a amazonka. Pronásledují Diabla skrze celý svět až do samotného pekla, kde ho nakonec porazí. Tím ale trable nekončí. Baal, poslední z temných bratrů, shromáždil vojska a napadl prastarou horu Arreat, kde se pokouší ovládnout Worldstone, světový magický kámen. Zde se k pětici přidává posila v podobě druida a vražedkyně. Po vyčerpávajících bojích nakonec klesá k zemi i poslední z prvotních démonů. Worldstone je ale nenávratně poškozen a nakonec je zničen archandělem Tyraelem. Následná exploze zničí horu, a rozeseje úlomky kamene po světě.

• Diablo III. + Reaper of Souls

Padající hvězda zasáhla starou tristramskou katedrálu. Obyvatelé nového Tristramu, postaveného nedaleko od ruin původního, jsou pod neustálým útokem nemrtvých. Na pomoc vyráží hrdina/hrdinka s úmyslem odhalit tajemství spadlé hvězdy. Zde si můžeme vybrat kdo hrdinou bude – křižák, nekromant, barbar, witch doctor, lovec démonů, mnich nebo kouzelník.

Ukazuje se, že Prvotní zla neřekla své poslední slovo. Diablo, s pomocí svých spojenců, je přiveden zpět k životu a dokonce posílen životní esencí svých bratrů. Jeho síla nikdy nebyla větší, stejně jako jeho ambice. Postupně síly zla spustí invazi do světa Svatyně. Města jsou pod útokem a odvaha lidstva visí na vlásku. Největší trumf lidstva se ukáže opět právě v hrdinovi, který se ukáže jako Nephalem. Tento dávný potomek démona a anděla se vydává opět zastavit Diabla, který dokonce zaútočil na samotné nebe, s cílem zničit Krystalickou archu – rodiště andělů. Nakonec je hrdinou dohnán a opět potupně poražen na samém vrcholu andělského města a jeho duše uzavřena v Černém Kameni.

Byl by v tom ale čert, aby to bylo tak snadné. Malthel, archanděl moudrosti, zradil své bratry a pokusil se získat Černý kámen pro sebe s vidinou obrovské moci, kterou chce zneužít. Obrovské armády smrťáků napadnou království Westmarch a srazí ho na kolena. Hrdina musí opět pozvednout zbraň a znovu se postavit nepříteli, který, na rozdíl od Diabla, chce lidstvo zničit a ne pouze zotročit.

Jak bude reklama vypadat?

Zobrazit formulář pro nákup

Privacy Policy Settings