Recenze: KIA NIRO hybridní automobil25 min čtení

Komfort

Vyhřívané sedačky a volant jsem již vychválil výše.

Klimatizace je zde dělená s možností zapnutí funkce „jen řidič“, kdy se chladí/topí jen místo řidiče. Díky tomu, že se nemusí chladit/topit celý interiér, se zde šetří energie na ventilátor a elektřinu. Klimatizace je velmi silná a funguje i bez běžícího spalovacího motoru. Je tedy slyšet jen chladící venkovní ventilátor a jinak je auto zcela tiché. Po nějaké době se ovšem na chvíli nastartuje spalovací motor, dobije baterie a znovu se vypne. To ale jen opravdu na chvíli a občas.

Musím si stěžovat na dvě věci. První jsou kolečka na nastavení teploty, které jsou sice v jiné výšce, ale ve stejné linii s dvěmi kolečky na hlasitost a přepínání. To mi způsobovalo to, že jsem buď točil kolečkem teploty (a chtěl točit s hlasitostí) nebo naopak. Mimo to i když vypnete foukání na nohy, tak na nohy fouká ledový vzduch. Buď se zde jedná o závadu nebo jednoduše konstrukční chybu. Pořád jsem jezdil s ledovými nohami.

Jinak je ale klimatizace dostatečně silná na to, aby velmi rychle vychladila prostor. Stejně tak jsem si všiml, že je interiér dobře izolovaný, protože ranní chlad drží i do horkých odpoledních hodin.

Zvuk

Když řešíme ten komfort, musím zmínit bohužel jen zápory. Auto je neskutečně hlučné, venku tiché, uvnitř hlučné. Zezadu jde silně slyšet hukot kol a celkově je prostě v autě za jízdy silný hluk. Do toho ještě stálý zvuk klepající a třepající se roletky v kufru, která skáče v rytmu našich silnic.

Ne úplně špatný je zvuk hudby, ale basy i na nejvyšší stupeň skoro slyšet nejsou, přesto se zpětné zrcátko třepe jak na metalovém koncertě. Maximální hlasitost je jen maximální. Uši to nijak nerve a je to podle mě málo hlasité.

Bezklíčový systém

Super věc. Je mi líto, že má verze mého vlastního auta je o tuto věc ochuzena. Přijít ke kufru s plnými taškami a bez složitého hledání klíčů jen zmáčknout tlačítko, je funkce k nezaplacení. Stejně tak jen přijít k autu a stiskem tlačítka na klice odemknout, a nebo zamknout při odchodu celé auto bez hledání klíče. Klíč je pohodlně v kapse a nemůžete jej zapomenout. Auto venku píská, pokud by jste se snažili odejít z nastartovaného auta s klíčem. Jo a auto má jen tlačítko na startování, proto máte klíč stále v kapse.

Na druhou stanu klíč v kapse se dost často sám mačká, protože zamykací tlačítko je lehce vystouplé, zato se velmi dobře hledá. Oproti tomu odemykací tlačítko plně splývá s tlačítkem na otevírání kufru a v kapse není možnost jej nahmatat a zmáčknout. Naštěstí tlačítko na klice odemkne celé auto.

POZOR, narazil jsem i na vadu tohoto systému. V kempu jsem musel spát hned vedle auta. No samozřejmě jsem ve stanu nenašel dost vzdálené místo, aby nešlo auto jednoduše otevřít v noci zlodějem. Jednoduše jsem neměl kam dál ten klíč dát. Přečetl jsem večer celý návod k autu a nenašel jak tento system deaktivovat. …. ano opravdu jsem četl celý návod k autu… Takže jsem doufal, že někdo nezkusí otevřít kufr, jednoduše by se mu to totiž povedlo.

Asistenti řízení

Auto obsahuje celou řadu asistentů, kteří pomáhají s řízením vozidla. Ať každý říká co chce, můj názor je, že každá technologie chránící životy je plus.

Auto dokáže automaticky brzdit, pokud vidí překážku. Bohužel nevidí motocykly a jezdce na kole. Naopak ale dokáže rozeznat předměty, auta a chodce. Mnohokrát jsem chtěl systém vyzkoušet, ale dupnu na brzdu dříve než auto. Každopádně se v autě rozezní alarm a hláška „pozor vepředu“.

Mimo automatického brždění je zde asistent jízdních pruhů. Ten kamerou sleduje vozovku a tónem upozorní na přejetí čáry buď na jedné nebo druhé straně pruhu. Mimo to se dostáváme z bezpečnostní funkce do části praktického asistenta. Tento systém dokáže i sám držet tento pruh. Pokud (a za jízdy je to zakázáno) pustíte volant, auto samo zatáčí tak, aby se udrželo v daném pruhu. Po několika vteřinách se ale rozezní alarm s hláškou „nepouštějte volant“. Pokud volant nechytnete do několika málo vteřin, asistent se jednoduše vypne a jízda do svodidel vás jistě donutí jej chytnout a začít řídit. Opět to má své chyby. Jelikož systém funguje na principu rozpoznání pruhů kamerou, na českých silnicích se dokáže pěkně splést. Opravdu mnohokrát mi auto trhnulo volantem mimo vozovku, protože chytilo nějaký starý namalovaný pruh. Pokud chybně jako já držíte volant několika prsty, takové škubnutí automatikou vás vyvede z míry. Tento systém je dobrý pomocník, ale rychle vás odnaučí silou zatáčet, protože volant jen držíte a do zatáček jde auto samo, opět když se automat vypne v zatáčce (zmizí namalované pruhy) najednou bez upozornění jedete rovně do svodidel.

Tempomat je zde mimo klasického i adaptivní. To znamená, že díky radaru v přední masce vozidla dokáže auto samo přizpůsobit rychlost vozidlu před vámi. Znáte ten pocit, když jedete na tempomat 90, dojedete jiné auto a musíte tempomat vypnout a brzdit. Zde se o vše postará auto samotné. Přibrzdí na rychlost auta před vámi, udržuje vždy bezpečný odstup a jakmile auto uhne, tak se sám vrátí na daných 90. Zase to má své chyby. Jedete po dálnici v pravém pruhu 130, blížíte se ke kamionu a tak nějak intuitivně začínáte předjíždět do levého pruhu, auto jede stále 130 a vy normálně pokračujete dál. Toť teorie. Praxe je taková, že v určité vzdálenosti radar vašeho auta zachytí kamion jedoucí 80tkou a vám bez jakéhokoliv varování auto dupne na brzdy, protože se lekne toho pomalého auta před vámi. Vy ale začnete předjíždět, z radaru se kamion ztratí a auto z přísných brzd přechází zase do zrychlování na 130. Úplně by stačilo, kdyby auto pípnulo, že už je čas začít předjíždět a ne hned dupnout silně na brzdy.

Mezi další dobrou bezpečnostní funkci, patří sledování pozornosti řidiče. Toto funguje na principu sledování pohybů volantem, stylu jízdy i době od poslední přestávky. Všechno si auto sleduje a vyhodnocuje. Když je řidič zjevně nepozorný, auto doporučí přestávku.

Asistent jízdy bez plynu zase dokáže řidiči dle mapy a navigace doporučit, kdy jet bez plynu. Je to pěkná funkce, ale auto počítá s tím, že bez plynu dojedeme na patu křižovatky tak abychom mohli odbočit. Počítá přitom s tím, že při dojezdu na křižovatku budeme mít skoro nulovou rychlost. To ale nejde v dnešním uspěchaném provozu skoro udělat. Auto pak zpomaluje dlouho a ke konci jede skoro krokem.

To by bylo z asistentů asi vše, rozjezd do kopce apod je dán automatickou převodovkou a tím, že elektromotor auto podrží. Fotky obrazovek nastavení najdete v rozsáhlé fotogalerii na konci článku.


Pokračujte prosím na další stránku…

Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 89 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Sdílej !

Readers Comments (2)

  1. Zadní světla jsou jen bludičky – blbost, možná tak zpátečka, jinak jsou vidět hodně
    Rozdílný tah elektromotoru a spalovacího motoru – neeviduji, možná jiný firmware ECU
    Brzdy občas reagují prudce a občas skoro vůbec při stejném sešlápnutí pedálu – brzdění pedálem vždy zapojuje hydraulickou i rekuperační brzdu, je to jen o zvyku naučit se brzdit. Čistě elektricky lze brzdit nastavením tempomatu na nižší rychlost.
    Volant nastavitelný jen výškově – a také dopředu dozadu…
    Špatné možnosti regulace podsvětlení displejů a reakce na tmu ve voze nebo světlo – občas špatně vyhodnotí, ale čitelnost dobrá za všech okolností
    Nemožnost manuálního pohybu na mapě, přiblížení, oddálení – samozřejmě že lze, pravým kolečkem se zoomuje, tažením prstu lze lítat po mapě
    Nonstop ledový vzduch na nohy (i když se vypne foukání na nohy) – v životě jsem se s tím nesetkal, ať už bylo venku jakkoliv
    Návod k obsluze je katastrofa. Na každou větu, která vám pomůže, existují následně dvě stránky varování. Mimo to tam stejně nenajdete to co hledáte. – návody nečtu, na autě není v zásadě nic, co by se nedalo pochopit pouhým pohledem
    Přehnané reakce adaptivního tempomatu – jojo, občas zbytečně reaguje na silniční vši (cyklisty), občas zase nebrzdí vůbec, když už kolona stojí atd, člověk si to musí hlídat jako každého poloautomatického asistenta…
    Středové osvětlení interiéru se po chvíli svícení velmi zahřeje a jelikož se mačká plast s žárovkou pro vypnutí, člověk se lehce popálí. Ruka na tom plastu již po chvíli nejde udržet déle jak půl vteřiny – mohli tam dát LEDky no…

    Toť mé 2 centy k záporům

    Odpovědět
  2. Po přečtení to vypadá, že auto je spíš nedotažená katastrofa. Třeba ty brzdy-někdy brzdí, někdy ne….

    Odpovědět

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings