?> Typy bannerů a jejich umístění na webu + reklamní systém – Vlkátor.cz

Typy bannerů a jejich umístění na webu + reklamní systém


Reklamní bannery zná jistě každý, ale ne jen tak někdo je umí vytvářet, dávat jim správné rozměry a umísťovat je na nejlepší místa na webu. Zde se budu věnovat hlavně rozměrům bannerů a jejich umístění na webu.

Ohledně toho jak banner vytvořit a na co si dát pozor při jeho tvorbě napsala článek Tereza Kalivodová zde.

Rozměry bannerů

Základní věcí kterou je dobré znát jsou základní velikosti bannerů nebo alespoň několik nejpoužívanějších. Mezi doporučené velikosti, které se často využívají patří:

  • 728 x 90 – horizontální banner asi dnes nejpoužívanější
  • 160 x 600 – svislý banner dnes nahrazuje starší užší 120 x 600 (160 x 600 je velikost jako reklama v pravém sloupci na webu www.ok2vvv.cz)
  • 300 x 250 – střední obdélník (velký jako reklama na tomto webu v levém sloupci)
  • 336 x 280 – velký obdelník

Další používané formáty

  1. Vodorovné
    1. 468 x 60 – banner
    2. 234 x 60 – poloviční banner
  2. Svislé
    1. 120 x 600 – sloupec
    2. 120 x 240 – vertikální banner
  3. Čtverec
    1. 250 x 250 – čtverec
    2. 240 x 400 – vertikální obdélník
    3. 180 x 150 – malý obdélník
    4. 120 x 240 – vertikální banner
  4. Tlačítko
    1. 125 x 125 – čtvercové tlačítko
    2. 120 x 90 – obdélníkové tlačítko
  5. Nové formáty
    1. 480 x 300 – big rectangle
    2. 970 x 100 – leaderboard (velký jako záhlaví na www.ok2vvv.cz)

Tohle byl základní výčet používaných bannerů, které znám.

Kam banner umístit?

Tohle je věc, u které se dá většinou jen spekulovat. Každý web je jiný, takže nelze říct jediné pravidlo pro všechny. Základem je, aby bylo místo dobře viditelné pro návštěvníky a tím pádem i zajímavé pro inzerenta. Druhá strana je ale ta, že reklama nesmí návštěvníkovi vadit a nesmí zabírat veškeré místo na webu. Obecně se nejvíce využívá místo někde v bočním sloupci, například tak jako na našem webu. Další možností je reklama na konci článku tak jako třeba na webech se zprávami. Poslední možnost, která se používá zejména na větších webech je reklama přes celou šířku stránky v záhlaví webu, nebo dokonce celé pozadí stránky. (tj záhlaví a oba okraje webu)

Důležité je testovat a zkoušet, kde reklama nebude překážet a zároveň kde půjde dobře vždy vidět. Osobně preferuji jednu stranu webu.

Reklamní systém

Nedávno jsem narazil na poměrně nový projekt reklamního systému, kde na rozdíl od Sklik, Adsense atd nevyděláváte na proklicích, ale na pronajaté ploše pro reklamu. Více se dozvíte v mém článku o AdExpert ZDE

Mimo AdExpert popisuji ZDE více reklamních systémů.

 

Sdílej !

Buďte první kdo napíše komentář

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Facebook