Blog.cz, webové stránky, svět internetu, jaký je směr?8 min čtení

Reálný svět prochází přeměnou každým dnem. A nejen on. Mění se nám pod prsty i svět virtuální. Každým rokem se zájem uživatelů přesouvá na jiné platformy, weby, blogy nebo sociální sítě.

Blog.cz

Aktuálně silné téma pro mnoho přispěvatelů. Blog.cz oznámil, že k datu 16.8.2020 ukončuje veškeré své služby. Jak řekl pan Miloš Čermák v rozhovoru pro DVTV „Blogy nikomu žíly nervou, ale pro mnoho lidí je to kus života“.

Samotný blog.cz uvádí, že zažívá dlouhodobý pokles zájmu uživatelů jak ze strany čtenářů, tak i autorů. Blogování už dnes není tím hitem, který zažíval před 10 lety.

Jak již bylo zmíněno, služby přestanou dne 16.8.2020 existovat. A to doslova. Kdo si před tímto datem nestihne všechno uložit nebo přenést na nový svůj web, o vše bez milosti přijde. Ukončí se FTP servery s daty a vše bude nenávratně smazáno.

Jak uvedl dále pan Čermák, společnost NOVA a její majitelská společnost koupila před mnoha lety Blog.cz a několik dalších spolupracujících webů a služeb. Sama ale nevěděla kam blog.cz dál vést a tak se o web krom běžné udržby nikdo nestaral. Nikdo nesáhl na rozvoj, nové funkce a zajímavosti pro přilákání nových uživatelů.

Blog jsem si založila již ve svých 11 letech a stal se na několik let středem mého veškerého volného času. Ve svém tématu byl největším a nejnavštěvovanějším blogem na československé scéně (85 000 návštěv a to v době, kdy internet mělo málo lidí), ve vyhledávačích Seznam a Google byl většinou na prvním místě pokud jste vyhledali něco o koních. Ti byli mezi dospívajícími dívkami tehdy hodně populární. Dnes místo nich dívky zajímá jen TikTok a Instagram. Blogů jsem měla více a tvořily velkou a důležitou část mého dospívání a vím, že mi blogování hodně přineslo a motivovalo mě se zlepšovat v grafice, animacích, psaní a později mě donutilo se naučit HTML a vytvářet vlastní stránky, když mě blog.cz začal svými omezeními limitovat v rozvoji blogu. Bez blogu bych rozhodně nebyla tam, kde jsem dnes a mrzí mě, že končí. Pro mladé lidi byl ideální jako první webové stránky, jeho prostředí je zcela intuitivní, narozdíl od konkurence. – Tereza Kalivodová

Nový formát blogování

Blogeři ovšem nezmizeli ze světa internetu jen tak. Většina přešla na podobné platformy. Vznikla platforma s názvem podcast. Jedná se o mluvené slovo místo psaného a bývalí blogeři vlastně místo psaní nahrávají cca 10-40 minutové rozhovory sami se sebou. Vlastně příběh vypráví. Výhoda tohoto formátu je přizpůsobení dnešní době. Běžný člověk nemá čas číst článek, ale pustit si jej do sluchátek již není problém. Může tak poslouchat své oblíbené mluvené „články“ od oblíbených blogerů bez přestávky například během práce nebo domácího úklidu.

„Podkásty“ můžete vyzkoušet na webu Podcasts Google nebo ve stejnojmenné aplikaci na Android v Google Play.

Osobně můžu doporučit skvělé podcásty Čas kávičky od Verča Emča nebo úžasný podcást Terezy Salte, V oblacích. Tereza Salte má podle mě neuvěřitelný životní příběh, krásné zážitky z Osla a zajímavého přítele i syna. Doma mluví třemi jazyky a její vyprávění Vás uvede do naprosté pohody.

Pokud jste starší 18-ti let a máte rádi vážně peprné příběhy z reálného života pak mohu doporučit podcast „Vyhonit ďábla“ od Zuzany a Terezy. Zabývají se opravdu všemi tabu erotiky a sexuálního života a až překvapivě otevřeněně o všem mluví. – Václav Vlček

Mimo to nastoupila roku 2007-2008 sociální stránka Facebook. Ta již existovala déle, ale v tomto období se medializovala a rozšířila do Českého internetu.

Shodou okolností i já sám jsem si FB založil kolem roku 2008, ve svých teprve 13 letech. Od té doby jsem defakto vychován na Facebooku a něco jako Instagram mi nevyhovuje. – Václav Vlček

Sociální sítě

Právě nástupem Facebooku se začal měnit pohled lidí na internet. Přestalo je bavit číst články. Do toho se nám začal svět zrychlovat a člověk vlastně nemá čas číst článek. Chce jen rychlé příspěvky o pár větách nebo nadpisu, který vše vystihuje a vysvětluje.

Feed příspěvků se novému uživateli rychle začal plnit vtipy, zprávami a informacemi z širokého okolí. Nemusel si tak informace ze světa hledat a číst v článcích na webu. Facebook mu je naservíruje krásně pod nos a člověk jen scrolluje a prochází co jej zajímá a co ne.

Jelikož nové generaci (2000+) již facebook přišel málo atraktivní, přešli na Instagram. Jelikož na Facebooku byli jejich rodiče a obecně šlo spíše o texty, zaujal je nový formát feedu. Fotografický formát Instagramu rozšířil hlavně nutnost puberťáků a dnes i mladších dětí, aby se staraly o vzhled sebe i okolí. Protože na fotce to musí vypadat dobře. Mimo to, je to realita oproti psanému textu na Facebooku, který pravdivý být nemusí. Na FB můžete psát jak si užíváte skvělou zmrzlinu v Paříži a přitom sedět doma na zadku. V Instagramovém prostředí dáváte reálné foto, které jen málokdo fejkuje.

Ovšem novější generace, ale také naopak starší, fotografický formát příspěvků nezaujal. Shodou okolností se objevila síť TikTok, která se zaměřuje na 15-ti vteřinové videa. Tato platfortma je aktuálně velmi populární, protože do videa se dostává lepší příběh než do pouhé fotografie.

Bohužel, stejně jako na Instagramu je spousta dívek, které ukazují a předvádějí skoro erotické tanečky. Toto síti neprospívá a problémy s tím má jak Instagram, tak TikTok. Nemluvě o problémech s výchovou takto rozjetých a drzých puberťáků.

TikTok navíc vzbuzuje i politické debaty a například Amerika jej chce zakázat (možná že zakázala, záleží kdy toto čtete).

Co webové stránky?

Obecně Facebook a Instagram, ale i nový TikTok přeučil spoustu starších generací a vychoval ty mladší jiným směrem. Směrem feedu, který nám automaticky zobrazuje zajímavosti a hádá, co nás bude zajímat.

Nemáme čas vzít si kávičku a najít si náš oblíbený web. Číst si zajímavé články a hledat podrobné informace. Dnešní člověk chce vše na zlatém podnose, bez práce a textů okolo.

Takto nám tedy skoro definitivně končí éra blogování, která už roky umírá. Otázka je, zda takto časem dopadnou i veškeré webové stránky. Zda třeba Novinky.cz budou existovat. Dokážu si představit, že zprávy budou vycházet jen jako příspěvky na sociálních sítích a webové stránky jako takové zaniknou.

Věřím, že nemáte čas a spěcháte rychle zpět na Facebook, Instagram, TikTok nebo třeba Twitter. Chci Vás ale zvořile požádat o chvíli vašeho času a zanechání komentáře.

Moc by mě totiž zajímalo, zda máte nějaký oblíbený web na který se vracíte. Zda znáte autory toho webu a aktivně se o web zajímáte. Nebo jste už jen konzument feedu příspěvků?

Za vaše názory budu vděčný. Mimo to nezapomínejte na dobré weby soukromých pisálků. Je jich hodně a potřebují nás, čtenáře. Vyhraďte si proto chvilku klidu na zahrádce, gauči nebo kdekoliv kde máte možnost. Místo kafe a sociální sítě, si dejte kafe a web. Projděte si weby, které jste četli. Najděte nové. Články mají rozhodně víc přidané hodnoty než Emefka na Facebooku.

A hlavně! Nezapomínejte na reálný svět. Ten bude vždy důležitější než Facebook nebo webové stránky.

Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 129 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Buďte první kdo napíše komentář

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings