?> AdBlock a boj proti němu – Vlkátor.cz

AdBlock a boj proti němu


V dnešní době je AdBlock hojně rozšířenou součástí prohlížečů. Uživatelé si ho zamilovali, protože umí perfektně zablokovat veškerou reklamu na webu nebo ve videu na youtube. Webmasteři ale AdBlock zase tak v lásce nemají. Většina webu žije jen a pouze z reklamy, a proto je AdBlock poškozuje.

Používat AdBlock nebo ne ?


Ano, jednoznačně jsem pro používání AdBlocku, ale ne v takové míře jako je tomu nyní. AdBlock měl původně blokovat pouze onu otravující reklamu, pop-up okna vyskakující na nás při příchodu na web, reklamy překrývající stránku a otravné videoreklamy na youtube, které jsou častokrát delší než video, které chceme vidět. Bohužel nyní AdBlock blokuje veškerou reklamu, včetně obyčejných statických bannerů, které člověk ani neregistruje.

Nechci platit za obsah webu zobrazováním reklamy !

Příjdete snad do obchodu s knihami a zadarmo si je tam celé čtete? Myslím, že by vám to neprošlo a knihu by jste si museli koupit. Stejně tak je to na internetu. Obsah musí někdo vytvářet a firmy musí redaktory z něčeho platit. Většinou je jejich jediný příjem právě z reklam. Nemůžete se jim tedy divit, že stejně jako v knihkupectví chtějí za obsah zaplatit. A vy nemusíte reálně nic platit, protože obsah je zadarmo dostupný na webu, jediné co po vás autoři chtějí je zobrazit reklamu. Nikdo vás nenutí na ni klikat nebo si ji všímat. Existují samozřejmě reklamy, za které se platí jen pokud na ně někdo klikne, ale taky existuje platba za tisíc zobrazení reklamy.

Bojovat nebo se poddat ?

Jsou firmy, které již boj proti AdBlocku zahájily. Například Yahoo zakázalo uživatelům AdBlocku přístup na e-mail až do chvíle než jej deaktivovali. Nejednalo se ale o všechny uživatele. Novinku firma zkoušela pouze na části uživatelů. Česká společnost iBillboard se spojila s R2B2 a začla využívat jejich systém AAGun, který dokáže zobrazit reklamu i uživateli AdBlocku. Google už na podobné věci taky pracuje. Dokonce i Facebook přeprogramoval reklamu tak, aby se tvářila jako obyčejný příspěvek od uživatelů. AdBlock ale nemeškal a už za dvě hodiny tuto reklamu uměl rozeznat a blokovat.

Mnoho webů také využívá tzv. hard attack, což je jednoduše zablokování obsahu webu pro uživatele AdBlocku. Ti mohou obsah webu zobrazit až po přidání vyjímky do programu. Další formou je pouze zobrazení varování a prosba o vyjímku pro web.

Web a reklama

Je dobré se zamyslet nad používáním AdBlocku. Samozřejmě že Facebook nezkrachuje protože budete blokovat reklamu, ale menší weby, které živí jen a pouze reklama takto zaniknou. Je to jako s obchody. Malé obchody zanikají, protože jsou nájmy velké a lidé raději jedou nakoupit do supermarketu. Supermarket nezničíte tím, že v něm nebudete nakupovat, ale malý obchod ano a hodně rychle. A právě malé weby většinou mají minimum otravující reklamy. Myslím si, že na našem webu je reklama tak akorát. Jedna ve sloupci vlevo a pak pod každým článkem. Nemyslím, že reklama otravuje tak, že ji musí uživatelé blokovat. Vždy, se mi zlepší nálada, když si někdo web přidá do vyjímek. Vím, že se mu web a obsah něčím zalíbil a opět mě to motivuje k tomu, že bych měl něco napsat a zase díky tomu někomu pomoct a poradit. Ročně tato reklama vydělá něco okolo 800 Kč, což skoro stačí na zaplacení domény, premium hostingu a ssl certifikátu.

Statistika webu

Zde na webu používáme upozornění na to, aby jste si vypnuli AdBlock. Mimo to si vedeme statistiky uživatelů AdBlocku.

Ze 100 % návštěvníků našeho webu 37 % blokuje reklamu. Z uživatelů používajících AdBlock, přidá náš web do vyjímky pouze 6 %. Děkujeme 63 % uživatelů, kteří nepoužívají na našem webu AdBlock a ještě více děkujeme těm šesti procentům za naši viditelnou podporu. 😉

(výsledky statistiky aktualizovány 3.9.2016)

 


(samozřejmě nemůže na konci článku chybět reklama že 😀 )

Sdílej !

Readers Comments (7)

  1. Problém je v tom, že reklama je čím dál agresivnější i v případě, že web nepoužívá „vyskakovací“ reklamu.

    Zkuste si někdy některou stránku uložit do počítače a následně se podívat, co všechno jste si stáhnul. Celkově stáhnete téměř 2 MB dat, z toho čistý obsah + grafika tvoří ve většině případů 15–20 %. Zbytek jsou JavaScripty a reklamy.

    Jinak poměrně slušná úvaha, ale ty chyby…

    Odpovědět
  2. Presne tak. Ja nesnasim reklamu, otravuje me a neridim se ji a radsi si za neco zaplatim. Kdyz mi zablokuji pristup s adblockem, tak to proste prestanu pouzivat. Parkrat sem uz sel pryc z webu co si stezoval na ablock.

    Odpovědět
  3. Paklíč Po'Kradlowics 8.12.2016 @ 8:50

    „Myslím si, že na našem webu je reklama tak akorát.“
    Doporuceny Web je otravny, blikajici, animovany GIF.
    Nejsem pravidelny navstevnik tohoto webu, vlezl jsem sem jen protoze clanek nekdo sdilel.
    Kdybych byl pravidelnym navstevnikem, tak ten Doporuceny web zablokuju rucne.
    Kdyby jste me presvedcili at adBlock vypnu tak jen tento blikajici Doporuceny web me primeje vyjimku zase znovu zrusit.

    Snad si z teto zpetne vazby odnesete, ze blikani je to, proc adBlock lide zacali instalovat.

    Odpovědět
  4. Miro Slávek 12.12.2016 @ 18:13

    No musím říct, že jsem si na Adblock po těch letech tak zvykl, že když jsem dostal služební notebook a neměl jsem ho tam ještě nainstalovaný, tak jsem myslel, že mě klepne. Všude samá reklama, vyskakující okna… prostě hrůza. Zlatý Adblock.

    Odpovědět
  5. AdBlock má ještě jeden zásadní účel, který většina lidí opomíjí – bezpečnost. Google aj. mají totiž reklam tolik, že je pořádně nekontrolují, a tak se tam může dostat i nebezpečný obsah. Před tím AdBlock chrání.

    Odpovědět
  6. ADBLOCK Plus -> Blokovat prvek -> Zablokovat div který brání obsahu celé stránky – nebo jej rozmazává a hotovo, ochrana proti adblocku zničena.

    Odpovědět

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Facebook