Jak reagují automobilky na zpětné vazby svých zákazníků6 min čtení

Automobilky všech značek každoročně vymýšlejí nové a nové modely aut, karoserií a vybavení. Kde ale návrháři přicházejí na všechny ty vychytávky, vzhled a funkce? Takovou otázku jsem si položil já a následně jsem ji položil několika automobilkám z nejrůznějších zemí světa přes jejich Česká zastoupení. Moje otázka na zástupce automobilek byla ve smyslu, “Jak funguje ve vaší firmě zpětná vazba na věci, které zákazníkům v autě vadí nebo naopak mají rádi, a zda tyto poznatky uplatňují návrháři na nové modely aut.” Osobně mne zajímalo, která řekne více  a jaká naopak můj dotaz odbude několika mlžnými odpověďmi. Myslím si, že produkty nemůžou být pro lidi lepší, pokud nebude fungovat zpětná vazba, podle které se daný produkt upraví. Zpětnou vazbu, by měl zjišťovat každý výrobce od výrobce ponožek, až po automobilky.

Nebudu zde uvádět jména lidí, kteří e-mail psali. Pouze text, který je odpovědí na můj dotaz.

Odpovědi jednotlivých automobilek


Dobrý den,

děkujeme za Váš dotaz. Společnost Hyundai se velmi zajímá o zpětnou vazbu od svých zákazníků. Pokud máte nějaké konkrétní dotazy, připomínky nebo jiné věci, které bychom podle Vás měli zlepšit, napište nám. Váš email bude zaslán na kompetentní oddělení, které se jím bude zabývat.

S přáním pěkného dne

XYZ

 


Dobrý den pane Vlčku,

zpětnou vazbu od našich klientů sbírame pomocí různých nástrojů, ať už přes emailové formuláře (zasílané majitelům vozů Citroën), přímý kontakt s klientem v síti Citroën, nebo při různých akcích, jako je například Citroën Roadshow, k vyjádření Vašeho názoru můžete také použít kontaktní formulář z webových stránek Citroënu.
Dále bude v následujícich měsících na našich stránkách spuštěna nová aplikace, která umožní přidávat komentáře/poznatky/hodnocení k modelům vozů značky Citroën.
Klientskými názory se potom zabívá příslušné oddělení, které shromážděné informace předává výrobci do Francie.

S pozdravem a přáním hezkého dne

XYZ


Dobrý den pane Vlčku,
děkujeme za kontaktování infolinky Kia Motors Czech.
Veškeré připomínky a zkušenosti s Vaším vozem Kia, můžete napsat přímo na naši infolinku, kde budou poté předány kolegům.
S přáním hezkého dne,

XYZ


(první  kontakt po mém dotazu přes formulář byl veden telefonicky. Bylo mi vysvětleno, že kontaktují nové majitele vozů pravidelně po celý život auta a zjišťují dojmy majitelů. Vše se pak zpracovává a posílá na centrálu. Taktéž sledují nápady, problémy a připomínky v komentářích na Facebooku. Poté jsem byl ještě kontaktován e-mailem.)

Vážený pane Vlčku

děkujeme za Váš dotaz ohledně získávání zpětné vazby od majitelů vozidel Renault. Jsme rádi že sledujete naše fanouškovské stránky na Facebooku.

Na základě našeho telefonického hovoru zasíláme tento email. Ceníme si zpětné vazby od zákazníků a budeme rádi, pokud nám zašlete Váš názor a komentář k vozům naší značky nejlépe jako odpověď na tento email. Po obdržení Vaší zprávy ji předáme na příslušné oddělení.

Jsme Vám k dispozici pro Vaše dotazy na zákaznické lince 800 161 220 nebo prostřednictvím kontaktního formuláře v sekci Kontakty / Napište nám na stránce www.renault.cz.

S pozdravem

XYZ


Dobrý den, pane Vlčku,

názory od zákazníku nás samozřejmě zajímají.

Proto 2 týdny po koupi vozidla zasíláme odkaz na webový dotazník, který se vztahuje k prodeji konkrétního vozidla, kde má zákazník možnost sdělit své postřehy.

Případně nám zašlete Vaše připomínky, ať už pozitivní či negativní, na tuto emailovou adresu.

Rádi předáme tyto podněty dále k posouzení kompetentním osobám.

Děkujeme

S pozdravem a přáním hezkého dne

XYZ


Vážený pane Vlčku,

děkujeme Vám, že jste kontaktoval Zákaznické Centrum Ford.

Dovolujeme si Vás informovat, že svou zpětnou vazbu můžete zaslat přes tento e-mail, který následně bude přeposlán kompetentní osobě.

V případě jakýchkoliv dotazů se na mě můžete kdykoliv obrátit.

S pozdravem a přáním hezkého dne

XYZ


Vážený pane Vlčku,
děkujeme Vám za Váš email a zároveň nám dovolte, abychom Vás na základě prověření informovali, že vývoj vozidel je prováděn v DE výrobcem, který si také sám zajišťuje tyto aktivity.
S přátelským pozdravem,

XYZ


Vážený pane Vlčku,

děkujeme Vám za Váš email. Společnost ŠKODA AUTO a.s. velice těší zájem zákazníků o zlepšení vozidel značky ŠKODA a proto
uvítáme Vaše podněty a připomínky, které jsou předány na odpovědná oddělení, kde je posouzena jejich možnost uvedení do praxe.

Dovolujeme si Vás tedy požádat o zasání Vašich podnětů na emailovou adresu, ze které jste obdržel tento email.

S pozdravem

XYZ


Dobrý den,

přikládáme odpovědi na Vaše dotazy, doufáme, že budou takto dostatečné:

– vývoj vozidel Mercedes-Benz je veden společností Daimler AG (nikoli národními zastoupeními)
– zákazníci autorizovaných zastoupení (kupující nových vozidel) jsou dotazováni prostřednictvím průzkumu spokojenosti
– zákaznici mají možnost obrátit se na evropské call centrum Mercedes-Benz CAC (viz štítek na sloupku karoserie)
– zákaznici mají možnost o novinkách zjistit více informací na portále Mercedes me v sekci ‚Inspire me‘

Zdraví, XYZ


Výše vidíte, jak se každá automobilka dívá na zpětné vazby jejich zákazníků a také na můj dotaz samotný. Osobně mám auto značky Renault, a právě tato značka mne překvapila nejvíce. Určitě jsem nečekal telefonické spojení i e-mailové. Velmi se mi líbí i odpověď Citroënu, kteří se zákazníků ptají a chystají i novou aplikaci na web.

Některé odpovědi mi přišly nedostatečné nebo odbyté. Nebudu ale ukazovat na přesné automobilky. Názor si udělejte sami.

 

Zdroje: úvodní fotka TCBS.cz, loga automobilek Google.cz

Pokud se vám článek líbil dejte like a sdílejte ;). Pomůžete ostatním.

Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 79 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Buďte první kdo napíše komentář

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings