4 PPC reklamní systémy, jež stojí za to vyzkoušet6 min čtení

Existuje moře možností, jak zvýšit návštěvnost našich webových stránek zdarma. Přesto zkušení online marketéři zpravidla zařazují do svého arzenálu strategií i PPC kampaně. Ty totiž na rozdíl od těch bezplatných dokážou přivést potenciální zákazníky prakticky okamžitě.

Proto si v tomto článku představíme 4 PPC reklamní systémy, jež stojí za to vyzkoušet.

1. Google Ads (dříve AdWords)

Google Ads nám nabízí hned několik variant, jak dát světu vědět o naší online prezentaci:

  • Reklama ve výsledcích vyhledávání: Vytvoříme si inzerát a vybereme klíčová slova nebo fráze. Nastavíme cílení (např. chceme oslovit lidi žijící v určité zemi, kraji či městě) a maximální cenu za kliknutí. Pokud je dostačující, naše reklamní sdělení se zobrazí uživatelům, kteří hledají některé z námi zadaných klíčových slov nebo frází.
  • Partnerské weby ve vyhledávací síti: Provozovatelé stránek mají možnost si na ně umístit vyhledávací box Google. Inzerenti si mohou vybrat, zdali zde chtějí zobrazovat své reklamy. Cena za kliknutí se tu pohybuje o něco níže. Na druhou stranu kvalita takto získaného trafficu často pokulhává.
  • Partnerské weby v obsahové síti: Vše funguje podobně jako v předchozím bodu. Rozdíl spočívá v tom, že naše inzeráty se zobrazují přímo na stránce. Uživatel tedy nemusí zadat žádný dotaz do vyhledávacího boxu, aby se mu objevily.

O Google Ads můžeme bez nadsázky prohlásit, že se jedná o velmi propracovaný reklamní systém. Začít jej používat zvládneme snadno, dostat z něj maximum již vyžaduje trochu znalostí.

Obzvláště začátečníci by si měli dát velký pozor na nejčastější chyby inzerentů Google Ads.

2. Microsoft Advertising (dříve Bing Ads)

Bing Ads nám umožní inzerovat podobným způsobem jako v předchozím případě. Jak již původní název napovídá, naše reklamy uvidí zejména uživatelé vyhledávače Bing. Mezi další významné servery, na kterých můžeme zobrazovat inzeráty, patří Yahoo a MSN.

Pokud vezmeme v potaz návštěvnost vyhledávače Bing a porovnáme ji s Google, pravděpodobně nám v mysli vyvstane otázka, zdali má smysl zde realizovat naše kampaně. Abychom si na ni dokázali odpovědět, potřebujeme si prvně ujasnit následující:

  • Objem vyhledávání: Kolik lidí měsíčně hledá klíčová slova, na která plánujeme inzerovat? Jestliže například nabízíme krmivo pro exotické papoušky, budeme rádi, když tuto tak specifickou nabídku vůbec někdo bude hledat na Google. Bing by nám zřejmě příliš nepomohl. Pokud naopak prodáváme třeba ponožky, tj. produkt, který potřebuje každý, určitě se v absolutních číslech najde dost uživatelů, jež můžeme prostřednictvím Bingu oslovit.
  • Cena za klik: Obecně se dá říci, že za každého návštěvníka našich stránek zaplatíme u Microsoft Advertising méně. Konkurence v některých oborech je u Google Ads doslova vražedná. Pokud si zde tedy nemůžeme dovolit nabídnout za kliknutí dostatečnou částku na to, aby se naše inzeráty zobrazovaly, má smysl to zkusit na Bingu.

3. Sklik

Pokud cílíme na uživatele z České republiky, neměli bychom opomenout Sklik.

Jednak stále existuje spousta lidí, kteří používají vyhledávač Seznamu. A právě prostřednictvím tohoto systému ukážeme naše reklamní sdělení uživatelům, jež hledají námi zvolená klíčová slova. Princip se v zásadě nijak neliší od Google Ads či Microsoft Advertising.

Dalším dobrým důvodem, proč vyzkoušet Sklik, je jeho široká síť partnerských webů. Naše inzeráty se zobrazí nejen na menších stránkách, ale i na nejnavštěvovanějších českých zpravodajských portálech, magazínech nebo online službách.

4. Facebook Ads

Uživatelé bezelstně svěřují Facebooku neuvěřitelné množství osobních údajů. Díky tomu jeho reklamní systém dokáže velmi přesně předpovědět, kdo s největší pravděpodobností klikne na náš inzerát, olajkuje ho či učiní jinou akci.

Zatímco v jiných PPC systémech téměř vždy objednáváme zvýšení návštěvnosti našeho webu, Facebook nám nabízí více možností:

  • Povědomí o značce: Patří-li mezi naše priority vybudování silné značky, pravděpodobně vybereme tento cíl.
  • Dosah: Pokud si nepřejeme, aby se naše reklama zobrazovala stále dokola úzké skupině lidí, tato varianta nám dobře poslouží. Facebook se bude snažit oslovit co největší počet osob, jež odpovídají námi zadaným kritériím.
  • Návštěvnost: Ač by se z názvu mohlo zdát, že tímto způsobem můžeme pouze přivádět nové návštěvníky na naše stránky, není tomu tak. Umožní nám propagovat také aplikace nebo nasměrovat uživatele na konverzace v Messengeru.
  • Projevený zájem: Toto nám přijde vhod, rozhodneme-li se zviditelnit příspěvky z naší Facebookové stránky, zvýšit počet jejích fanoušků či propagovat událost.
  • Instalace aplikace: Pokud jsme naprogramovali aplikaci, kterou chceme dostat do mobilních telefonů co nejvíce lidí, vybereme tento cíl.
  • Zhlédnutí videa: Jestliže jsme vytvořili video a potřebujeme jej umístit před zraky co největšího publika, zvolíme tuto variantu.
  • Generování potenciálních zákazníků: Této možnosti rádi využívají marketéři, kteří se snaží získat nové zájemce o odběr newsletteru. Díky tomu, že se uživateli zobrazí formulář s předvyplněnými daty (např. jeho e-mailová adresa), registrace může proběhnout velmi rychle a pohodlně. To se samozřejmě pozitivně projevuje na konverzním poměru.
  • Zprávy: Přejeme si, aby nám návštěvníci Facebooku poslali zprávu na Messenger? Například aby se zeptali na něco ohledně našich služeb? Pak zvolíme tento cíl.
  • Konverze: Tady začíná ta správná magie. Umístíme si do zdrojového kódu Facebook pixel (jedná se o kód napsaný v Javascriptu, který funguje podobně jako Google Analytics). Řekneme systému, co si přejeme, aby návštěvník na našem webu udělal. Jestliže nám jde například o zvýšení prodejů našeho produktu, zadáme URL stránky, jež se zobrazí po zaplacení. Systém tak dokáže sledovat naše konverze a ukazovat reklamu těm, kteří s největší pravděpodobností nakoupí.
Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 79 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Buďte první kdo napíše komentář

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings